Návody

Checklist: Responzivní reklamy ve vyhledávání Google Ads (RSA)

Co jsou RSA (responsive search ads) reklamy?

Jedná se o aktuálně nejnovější formát textové reklamy, ve kterém můžete použít více různých nadpisů, popisků a dalších prvků, ze kterých pak Google vytváří různé varianty výsledného inzerátu.

Tím se liší od předchozích verzí reklam (ETA, dříve i STA), kde jste prostě vytvářeli „manuálně” každý jednotlivý inzerát. Napsali jste nadpis inzerátu, další nadpis, nějaký popis, odkaz a reklama byla na světě přesně v takové podobě, v jaké jste ji „vysochali”.

Continue Reading

Tvorba konverzí krok za krokem od Google Tag Manageru po Google Ads (včetně UA a GA4)

Tenhle návod vám pomůže s konkrétním technickým nastavením konverzí pomocí nástroje Google Tag Manager. Naučíte se, jak nastavit konverze pro Google Ads i Google Analytics. A to jak pro starou verzi, tak pro novou.

Pokud chcete dostat všechno tohle know-how přehledně a kompletní, stáhněte si e-book pěkně rovnou.

Co to konverze vlastně jsou, jak s nimi operovat a jak je vyhodnocovat, si přečtěte v článku Vše, co byste měli vědět o konverzích a jejich hodnotě. Protože než začnete konverze nastavovat, musíte sakra dobře vědět, co jsou tyhle konverze vlastně zač 🙂

Jednodušší konverze si zvládnete nastavit v Google Analytics. Pro většinu složitějších konverzí je ale potřeba pracovat zároveň i s Google Tag Managerem, jak si ukážeme. 

Continue Reading

Jak na web nainstalovat Google Analytics 4 pomocí Google Tag Manageru?

Google Analytics 4 představují nejnovější verzi Google Analytics, která oproti předchozí verzi Universal Analytics už do základního měření implementuje různé pokročilé metriky jako například skrolování na stránce, návštěvy s interakcí atd.

Pokud jste o Google Analytics ještě neslyšeli, vězte představují jeden ze základních nástrojů pro měření návštěvnosti webu, chování uživatelů na stránkách, zdrojů návštěvnosti a dalších důležitých metrik.

V tomto návodu se dozvíte, jak je snadno vložit na své stránky pomocí Google Tag Manageru.

Continue Reading

Jak na web nainstalovat Universal Analytics pomocí Google Tag Manageru?

Google Universal Analytics představovaly donedávna jeden ze základních nástrojů pro měření návštěvnosti webu, chování uživatelů na stránkách, zdrojů návštěvnosti a dalších důležitých metrik. A ačkoli jej dnes nahradila novější verze Google Analytics 4, mnoho správců webu i analytiků stále využívá právě Universal Analytics. A to proto, že některé funkce nejsou v nové verzi ještě plně odladěné, kvůli historickým datům, která mají ve starší verzi nebo i proto, že jsou zkrátka zvyklí na staré rozhraní.

To jsou vše dobré důvody, proč „staré“ Google Analytics nasadit. A ačkoli vám Google při zakládání nového účtu nabídne automaticky možnost vytvořit účet Google Analytics 4, existuje způsob, jak Universal Analytics stále nainstalovat. Jak na to se dozvíte v tomto návodu.

Continue Reading

Jak na web vložit Google Tag Manager?

Google Tag Manager se česky nazývá Správce značek Google. Jde o nástroj, který vám umožní vkládat do vašich stránek “značky” tedy libovolné skripty, pixely a trackovací nástroje a tyto skripty spouštět na zvolených stránkách a za předem definovaných podmínek. To z něj dělá skvělý nástroj právě pro měření konverzí. Konverze totiž není nic jiného než kus kódu, který se odešle do daného analytického nebo reklamního nástroje ve chvíli, kdy je splněna podmínka pro její spuštění.

Dobrá zpráva je, že jakmile “nainstalujete” na svůj web Tag Manager, všechny ostatní nástroje včetně Google Analytics už do webu vložíte jednoduše přes něj, bez zásahu do kódu.

Continue Reading

Jak a z čeho počítám max. CPC (abych získal cílový ROAS)?

Dnešní článek bude míň o předávání moudrých rad a víc – doufám – o diskuzi. Chci se podělit o to, jakým způsobem počítám maximální CPC (když zrovna používám ruční bidování), a rád bych znal vaši metodu tohoto výpočtu a případné připomínky k té mojí. Sekce komentářů bude bez vašeho názoru neúplná!

V tomhle článku najdete spoustu ilustračních obrázků s tématem ruční práce. Protože se přece bavíme o manuální CPC.
Continue Reading

Nová klíčová slova přímo z vašeho účtu: Analýza vyhledávacích dotazů pomocí Open Refine a Google Sheets

Běží vám reklamy v Google Ads, ale vy byste ze svých vyhledávacích kampaní chtěli dostat víc? Hledáte nová klíčová slova, nebo naopak potřebujete vyloučit klíčová slova nevhodná?

Na internetu je spousta nástrojů na návrhy klíčových slov, ale vy máte ještě mnohem cennější poklad přímo ve vašem Google Ads účtu. Konkrétní vyhledávací dotazy, které zadali do vyhledávače zákazníci, kteří se proklikli přes vaší reklamu. Desítky, možná i stovky tisíc frází s přesnou hodnotou, kterou přinesli vašemu byznysu. A to nejen z vyhledávacích kampaní, ale třeba i z Google Nákupů. Žádné odhady a data agregovaná z celého světa – pouze data z vašeho vlastního webu a vašich reklam.

Vám už zbývá jen je stáhnout a vytěžit.

Continue Reading

Remarketing: cílení na různá publika a jejich vzájemné vylučování – jak to dělat správně

V dnešním článku se podíváme na jednu chybu, se kterou se překvapivě často setkávám u remarketingových a obsahových kampaní. A to je tendence vylučovat z cílení sestavy všechna ostatní (nejen) remarketingová publika. A pro ty z vás, kdo nevíte, o čem je řeč, najdete níže stručné shrnutí, co je remarketing a jak pracovat s publiky.

Continue Reading

ROAS, PNO nebo tržby? Ani jedno! Proč byste hned teď měli začít v kampaních počítat s profitem

Sedím na schůzce s klientem a plánujeme spolupráci. Hned na první pohled poznám, že jde o profíka. Vášnivě diskutujeme o typech kampaní, See Think Do Care frameworku, positioningu jeho brandu. Svému byznysu rozumí a vyzná se ve všech statistikách. Zadání zakončuje slovy – „Rozložení rozpočtu nechám na vás, důležité pro nás je, mít PNO do 20 %.

Pokud jste snad nikdy o PNO neslyšeli – tato zkratka znamená Podíl Nákladů na Obratu. Výpočet jasně vyplývá už z názvu, je to zkrátka celkový obrat vydělený částkou utracenou za kampaně a většinou se vyjadřuje v procentech. Pokud utratíte v kampani 5.000 korun a prodáte zboží v hodnotě 5.000 korun, vaše PNO je 100 % a vy pravděpodobně máte problém. Zboží pravděpodobně někde nakupujete, nebo máte nějaké náklady na jeho výrobu a z jeho prodeje vám zůstane nějaká marže, nebo přirážka. Pokud je PNO nižší než vaše marže, tak na prodeji vyděláte, pokud je PNO vyšší, jste v mínusu.

Dá tedy rozum, že čím nižší PNO, tím líp. Pokud přijdete na způsob, jak za investovanou stovku prodat zboží za 100.000 jste na nejlepší cestě stát se milionářem. Nebo ne? Prozradím vám tajný tip na pohádkové PNO. Založte si vyhledávací kampaň a vložte do ní jediné klíčové slovo: název vašeho obchodu v přesné shodě. Hotovo! V pohodě se dostanete na PNO 7 %, 5%, 3% nebo dokonce i 0,5 %! Možná i méně… To, že vaší značku moc lidí nezná a ještě míň lidí ji vyhledává, je věc druhá a to je také důvod, proč PNO nemůže být jediná všespásná metrika.

Totéž platí pro ROAS (Return on Advertising Spend), který je jen převrácenou hodnotou PNO. V Google Ads ho najdete pod názvem “Hodnota konv. / Cena” (“Conv. Value / Cost”).

Continue Reading

CPC is not dead! Jak na hromadné úpravy bidů pomocí Excelu a Google Ads Editoru

Automatické bidovací strategie dnes pomalu vytlačují klasické bidování na cenu za klik. Ale někdy je stará dobrá ruční práce zkrátka k nezaplacení. Zvlášť pokud nemáte statisícové a vyšší rozpočty plus několik konverzí každý den. V takovém případě vás chytrá automatika Googlu nechá na holičkách a vy budete mít lepší výsledky s klasickým ručním bidem.

A právě na to, jak stanovit optimální hodnotu Max CPC a jak vše provést hromadně pomocí Google tabulky (či Excelu) a Google Ads Editoru, se podíváme v dnešním článku. Continue Reading

  • 1
  • 2