Návody

UTM parametry – poslední článek, který budete potřebovat

V tomhle článku se dozvíte, co jsou to UTM parametry, proč je používat a kdy se jim naopak vyhnout. Najdete zde také několik vzorových příkladů, které můžete zkopírovat a upravit je pro vlastní potřeby.

Co jsou to UTM parametry?

Začněme hezky od podlahy. Když se podíváte do Google Analytics do přehledu zdrojů návštěvnosti, najdete tam několik dimenzí, které určují, odkud uživatelé na váš web přišli. Mezi ty základní patří:

  • Source (zdroj) – zpravidla doména webu, ze které návštěvník přišel
  • Medium (médium) – určuje typ kanálu. Např. „organic“ je návštěvnost z neplaceného vyhledávání, „cpc“ naopak z placených zdrojů, „referral“ označuje proklik z webu atd.

Mezi další, už ne tak univerzálně používané parametry, pak patří Campaign, Ad content, Keyword a další, kterým se budeme podrobně věnovat dál.

urchin tracking module

Continue Reading

PPC campaign anomalies monitoring script (for Google Ads)

Česká verze zde

How does it work exactly?

The script regularly goes through the campaigns and checks the Cost, CTR and CPA for the given period of time and compares these metrics with the previous period. It checks metrics for 1 day (yesterday), last 7 days and last 28 days. If the difference between the compared time periods exceeds the coefficient that you set during the implementation, the script will send you an email notification.

Continue Reading

Skript na hlídání výkyvů PPC kampaní (v Google Ads)

Ačkoli dobře nastavené kampaně mohou běžet celé měsíce bez jediné úpravy, občas stačí jediný den a jediná drobná chybka, aby se kampaň vydala špatným směrem a způsobila vám pořádnou ztrátu. Pravidelná kontrola kampaní je proto opravdu důležitá, zvláště pokud spravujete více účtů s desítkami, možná stovkami aktivních kampaní. A ačkoliv je lidský dohled nenahraditelný, je možné jej do určité míry automatizovat. Proto vznikl tento skript.

Je napsaný tak, aby pravidelně procházel kampaně a v případě předem definované anomálie zaslal upozornění na e-mail.

Continue Reading

Checklist: Responzivní reklamy ve vyhledávání Google Ads (RSA)

Co jsou RSA (responsive search ads) reklamy?

Jedná se o aktuálně nejnovější formát textové reklamy, ve kterém můžete použít více různých nadpisů, popisků a dalších prvků, ze kterých pak Google vytváří různé varianty výsledného inzerátu.

Tím se liší od předchozích verzí reklam (ETA, dříve i STA), kde jste prostě vytvářeli „manuálně” každý jednotlivý inzerát. Napsali jste nadpis inzerátu, další nadpis, nějaký popis, odkaz a reklama byla na světě přesně v takové podobě, v jaké jste ji „vysochali”.

Continue Reading

Tvorba konverzí krok za krokem od Google Tag Manageru po Google Ads (včetně UA a GA4)

Tenhle návod vám pomůže s konkrétním technickým nastavením konverzí pomocí nástroje Google Tag Manager. Naučíte se, jak nastavit konverze pro Google Ads i Google Analytics. A to jak pro starou verzi, tak pro novou.

Pokud chcete dostat všechno tohle know-how přehledně a kompletní, stáhněte si e-book pěkně rovnou.

Co to konverze vlastně jsou, jak s nimi operovat a jak je vyhodnocovat, si přečtěte v článku Vše, co byste měli vědět o konverzích a jejich hodnotě. Protože než začnete konverze nastavovat, musíte sakra dobře vědět, co jsou tyhle konverze vlastně zač 🙂

Jednodušší konverze si zvládnete nastavit v Google Analytics. Pro většinu složitějších konverzí je ale potřeba pracovat zároveň i s Google Tag Managerem, jak si ukážeme. 

Continue Reading

Jak na web nainstalovat Google Analytics 4 pomocí Google Tag Manageru?

Google Analytics 4 představují nejnovější verzi Google Analytics, která oproti předchozí verzi Universal Analytics už do základního měření implementuje různé pokročilé metriky jako například skrolování na stránce, návštěvy s interakcí atd.

Pokud jste o Google Analytics ještě neslyšeli, vězte představují jeden ze základních nástrojů pro měření návštěvnosti webu, chování uživatelů na stránkách, zdrojů návštěvnosti a dalších důležitých metrik.

V tomto návodu se dozvíte, jak je snadno vložit na své stránky pomocí Google Tag Manageru.

Continue Reading

Jak na web nainstalovat Universal Analytics pomocí Google Tag Manageru?

Google Universal Analytics představovaly donedávna jeden ze základních nástrojů pro měření návštěvnosti webu, chování uživatelů na stránkách, zdrojů návštěvnosti a dalších důležitých metrik. A ačkoli jej dnes nahradila novější verze Google Analytics 4, mnoho správců webu i analytiků stále využívá právě Universal Analytics. A to proto, že některé funkce nejsou v nové verzi ještě plně odladěné, kvůli historickým datům, která mají ve starší verzi nebo i proto, že jsou zkrátka zvyklí na staré rozhraní.

To jsou vše dobré důvody, proč „staré“ Google Analytics nasadit. A ačkoli vám Google při zakládání nového účtu nabídne automaticky možnost vytvořit účet Google Analytics 4, existuje způsob, jak Universal Analytics stále nainstalovat. Jak na to se dozvíte v tomto návodu.

Continue Reading

Jak na web vložit Google Tag Manager?

Google Tag Manager se česky nazývá Správce značek Google. Jde o nástroj, který vám umožní vkládat do vašich stránek “značky” tedy libovolné skripty, pixely a trackovací nástroje a tyto skripty spouštět na zvolených stránkách a za předem definovaných podmínek. To z něj dělá skvělý nástroj právě pro měření konverzí. Konverze totiž není nic jiného než kus kódu, který se odešle do daného analytického nebo reklamního nástroje ve chvíli, kdy je splněna podmínka pro její spuštění.

Dobrá zpráva je, že jakmile “nainstalujete” na svůj web Tag Manager, všechny ostatní nástroje včetně Google Analytics už do webu vložíte jednoduše přes něj, bez zásahu do kódu.

Continue Reading

Jak a z čeho počítám max. CPC (abych získal cílový ROAS)?

Dnešní článek bude míň o předávání moudrých rad a víc – doufám – o diskuzi. Chci se podělit o to, jakým způsobem počítám maximální CPC (když zrovna používám ruční bidování), a rád bych znal vaši metodu tohoto výpočtu a případné připomínky k té mojí. Sekce komentářů bude bez vašeho názoru neúplná!

V tomhle článku najdete spoustu ilustračních obrázků s tématem ruční práce. Protože se přece bavíme o manuální CPC.
Continue Reading

Nová klíčová slova přímo z vašeho účtu: Analýza vyhledávacích dotazů pomocí Open Refine a Google Sheets

Běží vám reklamy v Google Ads, ale vy byste ze svých vyhledávacích kampaní chtěli dostat víc? Hledáte nová klíčová slova, nebo naopak potřebujete vyloučit klíčová slova nevhodná?

Na internetu je spousta nástrojů na návrhy klíčových slov, ale vy máte ještě mnohem cennější poklad přímo ve vašem Google Ads účtu. Konkrétní vyhledávací dotazy, které zadali do vyhledávače zákazníci, kteří se proklikli přes vaší reklamu. Desítky, možná i stovky tisíc frází s přesnou hodnotou, kterou přinesli vašemu byznysu. A to nejen z vyhledávacích kampaní, ale třeba i z Google Nákupů. Žádné odhady a data agregovaná z celého světa – pouze data z vašeho vlastního webu a vašich reklam.

Vám už zbývá jen je stáhnout a vytěžit.

Continue Reading
  • 1
  • 2