PPC

Tvorba konverzí krok za krokem od Google Tag Manageru po Google Ads (včetně UA a GA4)

Tenhle návod vám pomůže s konkrétním technickým nastavením konverzí pomocí nástroje Google Tag Manager. Naučíte se, jak nastavit konverze pro Google Ads i Google Analytics. A to jak pro starou verzi, tak pro novou.

Pokud chcete dostat všechno tohle know-how přehledně a kompletní, stáhněte si e-book pěkně rovnou.

Co to konverze vlastně jsou, jak s nimi operovat a jak je vyhodnocovat, si přečtěte v článku Vše, co byste měli vědět o konverzích a jejich hodnotě. Protože než začnete konverze nastavovat, musíte sakra dobře vědět, co jsou tyhle konverze vlastně zač 🙂

Jednodušší konverze si zvládnete nastavit v Google Analytics. Pro většinu složitějších konverzí je ale potřeba pracovat zároveň i s Google Tag Managerem, jak si ukážeme. 

Continue Reading

Vše, co byste měli vědět o konverzích a jejich hodnotě

Konverze, cíle, transakce – v digitálním marketingu by měly být alfou i omegou vašeho počínání. Chceme jich mít co nejvíce, protože čím víc jich máme, tím lépe pro nás. Konverze můžou představovat objednávky, můžou představovat nové kontakty…

Když to hodně zobecním, konverze představují peníze, které jsme vydělali. Nebo spíš: peníze, které bychom měli/chtěli vydělat. Všechno totiž záleží na správném nastavení konverzí a na tom, zda se nám povede zákazníky přesvědčit, aby tyto kýžené konverze vykonali.

A ouha, ani to není automaticky zárukou výdělku. Co je zase za problém, ptáte se? Pojďme to rozebrat pěkně jedno po druhém.

Continue Reading

Co mi dal a vzal rok 2020 a předsevzetí do roku 2021

O roce 2020 se s trochou nadsázky mluví jako o nejhorším roku moderní historie. Po internetu kolují memy, které to výmluvně ilustrují..

Samozřejmě pandemie nového koronaviru, ale také nepříliš pokojné protesty BLM, ničivé požáry v Austrálii i v Americe, zmizení a znovuobjevení severokorejského diktátora

Nicméně pro mě osobně to byl rok, jako každý jiný s pády i vzestupy, úspěchy i neúspěchy. A navzdory jeho špatné reputaci jsem si ho celkem užil.

Continue Reading

Rozměry grafických bannerů pro Google Ads a Sklik – stručný průvodce pro grafiky

Milí grafici, omlouvám se, že jsem vám v duchu tolikrát nadával, když jste mi poslali bannery pro PPC reklamy. Vím, že vina leží hlavně na mých bedrech a spočívá v nedostatečné specifikaci mých požadavků.

Budiž tenhle článek stručným shrnutím těch nejzásadnějších požadavků na technické parametry bannerů pro PPC reklamy. Psychologii přesvědčování a grafický design přenechám profesionálům – vám, ale je tu několik technických věcí, kterými se musíte řídit. Nebo lépe řečeno: byl bych moc rád, kdybyste se jimi řídili.

Continue Reading

Jak a z čeho počítám max. CPC (abych získal cílový ROAS)?

Dnešní článek bude míň o předávání moudrých rad a víc – doufám – o diskuzi. Chci se podělit o to, jakým způsobem počítám maximální CPC (když zrovna používám ruční bidování), a rád bych znal vaši metodu tohoto výpočtu a případné připomínky k té mojí. Sekce komentářů bude bez vašeho názoru neúplná!

V tomhle článku najdete spoustu ilustračních obrázků s tématem ruční práce. Protože se přece bavíme o manuální CPC.
Continue Reading

Krize, léto, korona – na co se připravit v PPC kampaních v nadcházejících měsících

Korona-krize už je za námi. Nebo snad není? Přírůstek počtu nakažených v posledních dnech téměř atakuje čísla nejhorších březnových dnů, ale zdá se, že nikoho už to příliš nevzrušuje. Cíl části letních dovolenkářů se přesunul z ciziny do naší české kotliny, ale jinak všechno, zdá se, běží jako dřív.

Zároveň se ale stále častěji mluví o přicházející ekonomické krizi, spousta lidí přišla o práci z důvodu pandemie a celkově to vypadá, že lidé budou více utahovat opasky.

A třetím hráčem je právě probíhající léto, které je pro spoustu podnikání pravou okurkovou sezónou, kdy prodeje padají hluboko pod roční průměr.

Takže jak se stávající situace podepsala a ještě podepíše na online reklamních kampaních? Na co se nachystat v následujících měsících?

Continue Reading

Nová klíčová slova přímo z vašeho účtu: Analýza vyhledávacích dotazů pomocí Open Refine a Google Sheets

Běží vám reklamy v Google Ads, ale vy byste ze svých vyhledávacích kampaní chtěli dostat víc? Hledáte nová klíčová slova, nebo naopak potřebujete vyloučit klíčová slova nevhodná?

Na internetu je spousta nástrojů na návrhy klíčových slov, ale vy máte ještě mnohem cennější poklad přímo ve vašem Google Ads účtu. Konkrétní vyhledávací dotazy, které zadali do vyhledávače zákazníci, kteří se proklikli přes vaší reklamu. Desítky, možná i stovky tisíc frází s přesnou hodnotou, kterou přinesli vašemu byznysu. A to nejen z vyhledávacích kampaní, ale třeba i z Google Nákupů. Žádné odhady a data agregovaná z celého světa – pouze data z vašeho vlastního webu a vašich reklam.

Vám už zbývá jen je stáhnout a vytěžit.

Continue Reading

Remarketing: cílení na různá publika a jejich vzájemné vylučování – jak to dělat správně

V dnešním článku se podíváme na jednu chybu, se kterou se překvapivě často setkávám u remarketingových a obsahových kampaní. A to je tendence vylučovat z cílení sestavy všechna ostatní (nejen) remarketingová publika. A pro ty z vás, kdo nevíte, o čem je řeč, najdete níže stručné shrnutí, co je remarketing a jak pracovat s publiky.

Continue Reading

Koronavirus: Jaký dopad má na PPC kampaně a co s kampaněmi dál? Aktualizováno 17. 4. 2020

Odkaz na aktualizaci ze 17. 4.

Tento týden jsem svým klientům rozesílal e-mail o tom, jak se momentálně probíhající pandemie podepsala na jejich kampaních a jaké kroky doporučuji do budoucna. Rozhodl jsem se ho s menšími úpravami a doplněními sdílet i zde na blogu, aby si ho mohl přečíst každý, kdo čelí dilematu jak se k situaci (v oblasti PPCček) postavit.

Dobrý den, vážený čtenáři mého blogu,

píšu vám ohledně situace kolem pandemie nového koronaviru a jejím dopadem na PPC kampaně. Continue Reading

PPCčkaři bývají velmi ledabylými statistiky

Performance marketing (pod který PPCčka spadají) je říše čísel a exaktně měřitelných výsledků. Někdy to působí dojmem, že to, co najdete v Google Analytics je do kamene vytesaná pravda a každý výkyv grafu vypovídá něco důležitého o vašem webu nebo byznysu.

Jenže pravda je taková, že data jsou plná náhodných akcí náhodných lidí a jejich náhodných rozmarů. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy opustili libovolný eshop, na který vás zavála reklama. Bylo to proto, že tlačítko pro přidání do košíku mělo špatnou barvu? Kvůli tomu, že reklamní banner byl umístěný na nerelevantní stránce? Nebo vám jen začalo křičet dítě ve vedlejším pokoji, vzpomněli jste si, že podobné tričko máte ve skříni, že se vám tenčí zůstatek na účtu, nebo se vám zrovna začaly připalovat brambory na sporáku?

Klienti se na mě často obracejí s otázkami typu “včera nám spadl konverzní poměr – co se stalo a jak to můžeme zlepšit?” A i když někdy je důvod zřejmý – zapnula se nová kampaň, změnil se design nákupního košíku atp. – často je odpověď: “nevím, dost možná se jen vaši zákazníci dneska špatně vyspali”. Continue Reading