UTM parametry – poslední článek, který budete potřebovat
V tomhle článku se dozvíte, co jsou to UTM parametry, proč je používat a kdy se jim naopak vyhnout. Najdete zde také několik vzorových příkladů, které můžete zkopírovat a upravit je pro vlastní potřeby.
Co jsou to UTM parametry?
Začněme hezky od podlahy. Když se podíváte do Google Analytics do přehledu zdrojů návštěvnosti, najdete tam několik dimenzí, které určují, odkud uživatelé na váš web přišli. Mezi ty základní patří:
- Source (zdroj) – zpravidla doména webu, ze které návštěvník přišel
- Medium (médium) – určuje typ kanálu. Např. „organic“ je návštěvnost z neplaceného vyhledávání, „cpc“ naopak z placených zdrojů, „referral“ označuje proklik z webu atd.
Mezi další, už ne tak univerzálně používané parametry, pak patří Campaign, Ad content, Keyword a další, kterým se budeme podrobně věnovat dál.