Jak na web vložit Google Tag Manager?

Google Tag Manager se česky nazývá Správce značek Google. Jde o nástroj, který vám umožní vkládat do vašich stránek “značky” tedy libovolné skripty, pixely a trackovací nástroje a tyto skripty spouštět na zvolených stránkách a za předem definovaných podmínek. To z něj dělá skvělý nástroj právě pro měření konverzí. Konverze totiž není nic jiného než kus kódu, který se odešle do daného analytického nebo reklamního nástroje ve chvíli, kdy je splněna podmínka pro její spuštění.

Dobrá zpráva je, že jakmile “nainstalujete” na svůj web Tag Manager, všechny ostatní nástroje včetně Google Analytics už do webu vložíte jednoduše přes něj, bez zásahu do kódu.

Účet si založíte zde:
https://tagmanager.google.com/

Nástroj vás provede nastavením účtu, nejde o nic složitého. Jen nepanikařte, zvolte správnou platformu (pravděpodobně “Web”), odsouhlaste podmínky užívání a za chvíli už se proklikáte ke skriptu, který je třeba na web vložit podle předepsaného návodu.

Pokud byste si vyskakovací okno zavřeli, skript znovu najdete po prokliknutí na daný kontejner v záložce Správce > sekce Kontejner > Nainstalovat Správce značek Google.

Skript nainstalujte sami, pokud víte jak na to, nebo to zadejte vašim “ajťákům”, bude to to poslední, co od nich budete potřebovat. Jen je upozorněte, že specifikace vyžaduje, aby druhá část skriptu byla opravdu vložená těsně za otvírací značku “<body>”, a rozhodně ne do patičky webu. Je to chyba, na kterou narážím velmi často.

Nejrůznější eshopová a webová řešení (například Shoptet) nabízí možnost vložit Tag Manager přímo přes jejich administrační rozhraní (často jen pomocí ID), takže se podívejte, jestli váš systém tuhle možnost nenabízí, ještě než se ponoříte do hlubin kódu. Na WordPressu vám pomůže tento plugin:
https://cs.wordpress.org/plugins/duracelltomi-google-tag-manager/

Ladislav Vitouš