KBN 123: Novinky od Hanky září 2024 (16. 10. 2024)
43. Jak na efektivní videokampaně (i bez) milionových rozpočtů s Lucií Mifkovou
Popularita videa stále roste a většina trend reportů se shoduje v tom, že video je budoucnost. Platí to ale i pro výkonnostní marketing? Hostem další epizody podcastu byla Lucka Mifková, Head of Media v agentuře Pickerly.
Může být video opravdu výkonnostní formát? Jak vyhodnocovat jeho brandové přínosy i v případě, že nejsem inzerent s milionovými rozpočty? A je pro mě v takovém případě vůbec vhodné video používat? Probrali jsme typy kampaní, ABCD framework pro tvorbu videa, white-listované funkce v Google Ads a spoustu dalšího, ale hlavně jsme odhalili několik velice konkrétních tipů, které můžete využít i ve svých kampaních ještě dnes.
Lucku můžete sledovat zde:
KBN 121: Google je oficiálně monopol, přicházíme o eCPC a proč využívat Advantage+ publika (16. 09. 2024)
PPC novinky 16. září 2024 (s třídenním zpožděním)
- https://www.ppchero.com/google-guilty-of-possessing-an-illegal-monopoly-on-search/
- https://www.searchenginejournal.com/google-ads-to-phase-out-enhanced-cpc-bidding-strategy/526521/
- https://www.jonloomer.com/test-results-advantage-plus-audience-detailed-targeting-lookalikes/
- https://hanakobzova.cz/ppc-novinky-srpen-2024/
- https://ppcnewsfeed.com/
- https://www.vitousladislav.cz/blog/42-jak-uhlidat-kampane-a-usetrit-nervy-s-petrem-buresem/
Chceš podpořit vznik PPC Podcastu a získat přístup k článkům, které se do podcastu nedostaly?
42. Jak uhlídat kampaně a ušetřit nervy s Petrem Burešem
Proč řešit procesy a všední správu kampaní, když se chci jako PPCčkař zaměřovat na strategie a marketingový “big picture” jsme v tomto díle podcastu rozebírali s Petrem Burešem, marketingovým stratégem a jedním ze zakladatelů uLabu.
Ačkoli procesy a nastavování alertů zní jako fádní a nezajímavé téma, ponořili jsme se do toho, jaká výzva to může být a kolik času (a peněz) dokáže dobře provedená automatizace ušetřit. A kolik nervů dokáže ušetřit dobře nastavený proces. Probrali jsme ale také co konkrétně v uLabu hlídají, jak zkracují kritickou cestu, jak z kreativních výzev vytvořit analytický proces a na co si klienti při spolupráci s uLabem stěžují.
1) Odkaz na prezentaci z PPC Campu, která téma rozšiřuje:
2) Checklisty:
- https://www.ulab.rocks/blog/fuck-up-prevention-activities-vol-1/
- https://www.ulab.rocks/blog/fuck-up-prevention-activities-vol-2-shopping/
- https://www.ulab.rocks/blog/fuck-up-prevention-activities-vol-3-display/
3) ULab můžete sledovat zde:
- Youtube: https://www.youtube.com/@ulabppcbrainfood2095
- Newsletter: https://www.ulab.rocks/newsletter/
KBN 120: Performance vs. Brand, Brand In/Exclusions a konec jedné éry (19. 08. 2024)
PPC novinky 19. srpna 2024
- https://www.vitousladislav.cz/blog/brand-vs-performance-s-milanem-formankem/
- https://searchengineland.com/the-high-cost-of-ppc-efficiency-445105
- https://www.searchenginejournal.com/how-to-balance-performance-and-brand-marketing/524018/
- https://support.google.com/google-ads/answer/15070437
- https://searchengineland.com/google-phases-out-smart-campaigns-in-favor-of-performance-max-444794
Chceš podpořit vznik PPC Podcastu a získat přístup k článkům, které se do podcastu nedostaly
KBN 119: (Ne)konec 3rd party cookies a proč není historie změn dobrým ukazatelem kvality práce (05. 08. 2024)
PPC novinky 5. srpna 2024
- https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/google-odvolava–co-slibil–cookies-tretich-stran-v-chromu-nezrusi__s288x17517.html
- https://grouptwentyseven.com/whats-happening-when-nothing-happens-in-your-google-ads-account/
- https://www.vitousladislav.cz/blog/nekale-triky-ppc-agentur-aneb-vsichni-vas-sidi-jen-ja-to-delam-poctive/
- https://hanakobzova.cz/ppc-novinky-cervenec-2024/
Chceš podpořit vznik PPC Podcastu a získat přístup k článkům, které se do podcastu nedostaly
KBN 118: First conversion atribuce na FB, SKAGy útočí a Cart Data (22. 07. 2024)
PPC novinky 22. července 2024
- https://www.jonloomer.com/first-conversion-vs-all-conversions-for-meta-ads-attribution/
- https://www.clairejarrett.com/to-skag-or-not-to-skag-the-google-ads-dilemma/
- https://proficio.cz/vyuzivate-pri-rizeni-svych-shopping-kampani-v-google-ads-vsechna-dostupna-data-co-takhle-data-z
Chceš podpořit vznik PPC Podcastu a získat přístup k článkům, které se do podcastu nedostaly
KBN 117: Data z GA3 jsou definitivně pryč, proč byste neměli vylučovat redundantní KWs a další novinky (04. 07. 2024)
PPC novinky 4. července 2024
- https://adalysis.com/blog/should-you-remove-redundant-keywords/
- https://navolnenoze.cz/novinky/pruzkum-2024/
- https://hanakobzova.cz/ppc-novinky-cerven-2024/
- https://blog.seznam.cz/2024/06/od-srpna-bude-nutne-aby-reklamni-kody-v-skliku-zahrnovaly-parametr-consent/
- https://www.vitousladislav.cz/blog/41-vedeni-ppcckaru-s-michalem-hornakem/
Chceš podpořit vznik PPC Podcastu a získat přístup k článkům, které se do podcastu nedostaly?
41. Vedení PPCčkařů s Michalem Horňákem
Jak vypadá spokojený PPCčkař? Jak se vyhnout vyhoření? A jak zlepšit výkon kampaní, aniž byste se přihlásili do reklamního účtu? Mé pozvání přijal Michal Horňák, Head of Programmatic z agentury Effectix.
Michal začínal jako klasický PPCčkař, ale brzy povýšil na teamleadera a následně na Head of Programmatic a nyní vede několik PPC a RTB týmů u nás i na Slovensku. Co jeho práce obnáší, jak si udržet přehled, když už reklamy aktivně neklikáte, jak Effectixu funguje neomezená dovolená a jak poznat vyhořelého PPCčkaře? To vše jsme řešili v nové epizodě PPC podcastu.
Praktické odkazy: