Jak vybrat správného PPCčkaře?

V jednom z minulých článků jsme rozebírali, proč se vyplatí investovat do kvalitního správce PPC kampaní a kolik vám taková investice může vydělat. Ale jak poznáte dobrého PPCčkaře, který vás nebude vodit za nos?

Dopředu ho poznáte jen těžko, ale dobrým pravidlem je ptát se, zajímat se a znovu se ptát. Bojíte se, že za správu kampaní zaplatíte více než kolik na nich vyděláte? Svěřte se se svými obavami rovnou PPCčkaři! Pokud je seriózní vše s vámi probere a nastíní vám případné možnosti.

Já osobně se snažím být ke klientům co nejotevřenější a pokud vidím, že stávající výsledky jsou takové, že ani výrazné vylepšení návratnosti by nemuselo stačit, rovnou jim řeknu, že existuje riziko, že se kampaň vyplatit nemusí. Spoustu z nich to samozřejmě odradí, ale je to lepší než naslibovat hory doly a pak každý měsíc naštvanému klientovi vysvětlovat několikatisícové manko.

„Práce PPCčkařů nespočívá v nějakém pečlivě střeženém know-how, které by před vámi tajili.“

PPCčkař by pro vás měl být partnerem a měl by vám umět vysvětlit, jak co funguje a jak si sám výsledky hlídat. Ostatně jejich práce nespočívá v nějakém pečlivě střeženém know-how, které by před vámi tajili. Nechte si tedy vše podrobně vysvětlit a hlídejte si vše, co vás zajímá.

Jen bych na tomto místě upozornil, že když narazíte na nějakou chybu, nebo prostor pro zlepšení, nepouštějte se do úprav sami a proberte to se svým specialistou. Buď vám dá za pravdu a kampaň upraví, nebo vám vysvětlí, proč a nač je tam takovéhle nastavení a ne jiné a k čemu je to dobré. A nebo že se k tomu zkrátka nedostal, protože se věnoval jiným a závažnějším nedostatkům. Takových důvodů může být spousta a neznamená to, že váš správce na nastavení kampaní kašle. Zažil jsem klienta, který si slušně fungující kampaň „upravil“ tak, že na ní měsíčně doplácel desítky tisíc.

„Když se vás ptá PPCčkař ptá, jakou máte na produktech marži, chce vám pravděpodobně pomoct a ne vymyslet, o kolik by vás mohl oškubat.“

Naopak byste měli zpozornit, pokud se s vámi specialista nechce bavit, nebo vám nedejbože nechce dát přístup do vašeho vlastního účtu. V takovém případě rovnou prchejte, protože ten důvod je většinou ten, že se s vašimi kampaněmi děje něco, co by se dít nemělo (třeba že k vám správce vede spoustu levných kliků, ze kterých ale nikdy nikdo nenakoupí).

Když už jsme u toho – správný PPCčkař by se měl starat především o vaše blaho, potažmo zisk. Když se vás ptá, jakou máte na produktech marži, pravděpodobně se snaží spočítat, jakou nastavit cenu za proklik, aby se kampaň vyplácela, a ne vymyslet, o kolik by vás mohl oškubat.

Podělte se s ním o tyhle informace, jen tak vám může udělat kampaně, které budou opravdu vydělávat. Naopak, pokud ho takové věci nezajímají a místo toho vám rovnou nabízí garanci na množství zobrazení, nebo prokliků, které pro vás získá, poohlédněte se raději po někom jiném.

I dražší akvizice zákazníka se vyplatí, pokud nám v příštích nákupech bude přinášet peníze výrazně levněji.

No a nejpozději na konci měsíce byste měli vědět, jestli vaše volba padla na toho pravého. Proberte se svým PPCčkařem výsledky kampaně. Pokud jsou pozitivní, je vše v pořádku. Pokud nikoli, měl by vám váš správce říct, proč tomu tak je.

Nemusí jít jen o špatně nastavené kampaně, ale třeba o problém s eshopem nebo vaším produktem, případně i o záměr – někdy se například vyplatí získat zákazníka i za cenu vyšší, než přinese, pokud víme, že během dalších dvou nebo tří nákupů nám už bude přinášet peníze výrazně levněji. Zkrátka se ptejte, zajímejte a nenechte se odbýt.

A co vy, máte už svého PPCčkaře? Jak jste si ho našli? Nebo si našel on vás?

Napsat komentář