Jak vybrat správného PPCčkaře?
V jednom z minulých článků jsme rozebírali, proč se vyplatí investovat do kvalitního správce PPC kampaní a kolik vám taková investice může vydělat. Ale jak poznáte dobrého PPCčkaře, který vás nebude vodit za nos?
V jednom z minulých článků jsme rozebírali, proč se vyplatí investovat do kvalitního správce PPC kampaní a kolik vám taková investice může vydělat. Ale jak poznáte dobrého PPCčkaře, který vás nebude vodit za nos?
Málokterý termín byl v posledních letech v oblasti seberozvoje a pracovní morálky skloňovanější než prokrastinace. Určitě jste zažili dny, kdy jste se vrhli do práce jako uragán a v půl jedenácté měli všechno hotovo.
Ale pokud jste jako většina ostatních, častěji možná zažíváte situace, kdy máte v půl jedenácté vypitou kávu, projetý Facebook odshora dolů v nákupním košíku nejmenovaného eshopu pár kousků vtipných hrnků a na práci ani nesáhnuto. Nikdy v historii nebyla pracovní kultura tak posedlá produktivitou a nikdy v historii nebylo tolik od práce odvádějících vlivů jako dnes.
Když jsem se pouštěl na dráhu PPCčkaře na volné noze, představoval jsem si svůj pracovní den jako nikdy nekončící pohodu s pořádným hrnkem kávy v ruce a pohodlným pyžamem na sobě. Práce z kuchyně, práce z gauče, práce z postele, práce z pod peřiny, práce z pod peřiny a se zavřenýma očima.
Velmi brzo se ukázalo, že to není udržitelný pracovní model. Bylo šokující, jak neskutečně málo práce jsem v té době stihl udělat. Nedalo se nic dělat. Vyrazil jsem do města hledat sdílenou kancelář a brzy jsem opět každé ráno vyrážel do kanceláře jako dřív a tentokrát jsem za to ještě musel platit. I takový je sladký život freelancera 🙂
Ale sama kancelář k odbourání prokrastinace nestačila. Bez šéfa za zády a pevné pracovní doby jsem se musel naučit, jak si práci zorganizovat sám. Přečetl jsem desítky návodů a knih, jak se s prokrastinací vypořádat, testoval na vlastní kůži všechny možné přístupy a sepsal pro vás 8+2 tipy, které opravdu fungují. Tady jsou: Continue Reading
Ať už si eshop spokojeně šlape a generuje zisky „samospádem“, nebo to naopak drhne a vy nevyděláváte ani na slanou vodu, dříve nebo později se vám budou hodit PPC kampaně. Při rozjezdu nového shopu, i při jeho posouvání na novou úroveň, PPC je zkrátka jedna z nejrychlejších a nejlépe měřitelných cest k úspěchu.
Ale jak se toho zhostit? Najmout si freelancera, agenturu, nebo se do reklam pustit na vlastní pěst? Ostatně dnes už jsou PPC systémy uzpůsobené i začínajícím uživatelům a spustit svépomocí reklamní kampaň není o mnoho těžší, než si zalít instantní polévku. Proč tedy platit někomu za něco, co si můžete vcelku jednoduše udělat sami?
Tři hlavní důvody jsou:
Teď si asi říkáte, že podobný seznam byste vymysleli z hlavy a že vás stejně zajímá hlavně ten poslední bod. Pokud jste netrpěliví, můžete kliknout rovnou sem, já to mezitím vezmu hezky popořádku. Continue Reading
Už dlouho se mi nestalo, že bych s nějakým dílem tak hluboce nesouhlasil. Naposledy snad, když se osud tak nespravedlivě zachoval k chudákovi Bambimu.
Těžko říct, jestli si vybírám tituly, které rezonují s mým světonázorem, čtu jen geniální autory, nebo jsem tak nenáročný čtenář. Nicméně James Watt (ambiciózní mladý pivovarník, ne ten vynálezce z 18. století), se rozhodl, že otřese světem piva, následně podnikatelskou literaturou, a nakonec i mým útlocitem. Což taky občas není na škodu (ani jedno z výše uvedeného).
“Punkové podnikání” bylo mezi tituly knihkupeckého stánku hotovým click-baitem reálného světa. Protože jsem nemohl kliknout na banner a stáhnout si kapitolu zdarma, sáhl jsem do kapsy pro peněženku a luxusně vyvedenou knihu v pevných deskách si koupil. Knihařské zpracování na jedničku, kdybyste se ptali. Continue Reading
Dneska jsem, tak jako každej podobnej den poslední dva roky, dorazil do práce na rekole. V kanclu panovala ponurá nálada jako vždy, když – poslední dva roky celkem často – nešel net. A protože jsem člověk, co si bez internetu neuvaří ani kafe, natož aby udělal nějakou práci, rozhodl jsem se sepsat něco, co mi leželo v hlavě už od prvního dne, kdy jsem sedl na přihřátý růžový kolo.
Pro ty, co ještě neměli šanci se s touhle službou potkat: Rekola jsou vznešeně řečeno bikesharing, což přeloženo do lidštiny znamená, že se hrozný kvantum lidí dělí o pár postarších kol.
V praxi to vypadá tak, že po městě (Praha, Brno, Pardubice, Teplice, Olomouc, Budějice a já nevim, kde se to kuci a holky ušatý rozhodnou ještě rozjet) povalujou na růžovo natřený kola, který někdo zachránil ze smeťáku, případně je vyhrabal po dědovi ze sklepa. A všichni, kdo se přidají do týhle sekty a zaplatí roční nebo měsíční poplatek, si tyhle vykopávky můžou půjčit a přesouvat svoje rozměklý zadky dle libosti po městě.
Je to přesně tak špatný, jak to zní, mnohdy ještě horší, ale stejně tenhle dopravní prostředek miluju. Co jsem se za necelý dva roky, co takhle brázdím Prahu, naučil? Continue Reading
EDIT: Když jsem před dvěma roky psal o ETA (rozšířených textových) reklamách, bylo to něco nového, s čím se PPC svět zrovna potýkal. A byť si někteří stěžovali, že budou muset předělat své kampaně, většina větší prostor v reklamách přivítala. Letos Google nejen změnil název své služby Adwords na Google Ads, ale také stávající ETA reklamy rozšířil o další řádek nadpisu a další (a delší) popis. Proto upravuji informace v tomto checklistu, aby zůstal stále aktuální.
Napsat super prodejní reklamy pro PPC kampaně je prostě věda. Jestli v tom chcete být fakt dobrý, zaplaťte si kurz copywritingu a online marketingu. V tom vám žádnej checklist nepomůže. Ale jako fakt. Sorry.
Nicméně napsat inzerát aspoň tak, aby vám ho Google schválil a vy ho nemuseli natřikrát přepisovat je celkem brnkačka. Stačí když budete dodržovat pár bodů.