Checklist: Textová reklama Google Adwords (ETA)

Napsat super prodejní reklamy pro PPC kampaně je prostě věda. Jestli v tom chcete být fakt dobrý, zaplaťte si kurz copywritingu a online marketingu. V tom vám žádnej checklist nepomůže. Ale jako fakt. Sorry.

Nicméně napsat inzerát aspoň tak, aby vám ho Google schválil a vy ho nemuseli natřikrát přepisovat je celkem brnkačka. Stačí když budete dodržovat pár bodů.

checklist

Zásady psaní rozšířených textových reklam (ETA – Extended text ads)

  1. Nepoužívejte slovo „kliknout„, anglicky „click“ ani další slovesa, který by přímo vyzývaly k interakci s reklamou. Google vám je zařízne ani nevíte jak. Místo toho buďte konkrétní: „Objednávejte“, „rezervujte“, „volejte“. Google je s tím OK a klikači budou vědět, do čeho jdou. Super tahák CTA slov dali dohromady bratia pizzaři.
  2. V konci nadpisu nepoužívejte vykřičník ani jinou interpunkci. Vykřičník vám velký bratr zatrhne rovnou, tečka je sice v pohodě, ale Copyjána vám řekne, že interpunkce na konci nadpisu je prasárna a rovnou vás pošle do uranových dolů. Jestli máte nezvladatelnou potřebu něco tam vrazit, použijte otazník.
  3. Vykřičník ani jiný speciální interpunkční znaménko nesmíte v textu použít více než jednou. To proto, že to funguje. A proto to Adwords nemá rád (týká se vždy jednoho a toho samého znaménka). O zvěrstva jako zavináče, hashe & ampersandy se ani nepokoušejte.
  4. Nepište slova velkými písmeny (ani například TOP apod.), zkratky zemí (např. CZ) jsou OK (OK nevím, jak je na tom, až někdo otestujete, dejte vědět).
  5. Dbejte na délky textu 30/30/80 znaků. A pozor, pokud se text překládá do jiného jazyka (zvláště DE, HU nebo RU) snažte se jej zkrátit ještě víc, při překladu mají texty tendenci „nabobtnat“. A v Maďarsku snad možná radši použijte bannerovku.
  6. Display URL zemřela spolu se starým formátem inzerátů. Teď už nemusíte řešit překlepy v doméně, Adwords vám ji doplní do inzerátu sám. Jediný, co musíte dodat je cesta, známá také jako „bordel za lomítkem„.
    • Doména už je nově předvyplněná
    • Vymýšlíte už jen cestu za lomítkem a druhým lomítkem
    • domena.cz/prvni(15 znaků)/druhy(15 znaků)
    • Může obsahovat velká písmena (ale pozor na bod 4)
    • Nesmí obsahovat mezery, zvláštní znaky ani diakritiku

Názvosloví inzerátu

Headline 1 neboli Nadpis 1 – Headline 2
neboli Nadpis 2, který může ale nemusí být na stejném řádku
VašeDoména.cz/Cesta 1 neboli Path 1/Cesta 2 neboli Path 2
Popisek neboli Description line

A jestli vám na kurz copywritingu pro Adwords a další PPC kampaně fakt nezbyl čas či peníze, můžete se nachytřit třeba tady:

Jak psát reklamní texty

PPC prakticky: Inzeráty

11 tipů jak upoutat prvním řádkem AdWords reklamy

A jaká je vaše zkušenost s psaním reklam pro Adwords? Zapomněl jsem na něco důležitého? Chcete se podělit o dojmy? Napište mi do komentáře!